Problemen bij het aanmelden in het register

!!! Maak GEEN NIEUWE EU LOGIN indien U zich niet kunt aanmelden in EU Login / het register! Contacteer de helpdesk telefonisch: +32 (0) 2 524 95 44 !!!

Het aanmelden in het EU-register (UR) verloopt via de authenticatieservice van de Europese Commissie (EU Login). Indien u problemen ondervindt bij het aanmelden in het UR is dit dus misschien te wijten aan de onbeschikbaarheid van EU Login of van het EU-register zelf.

Vanaf 15 oktober 2015 gaat het register na of uw browser versie 1.2 van het "TLS-protocol" ondersteunt. Enkel deze laatste versie van dit protocol biedt u voldoende beveiliging tegen hackers en garandeert de vertrouwelijkheid en de integriteit van de gegevens die u ingeeft.

Alle recente browsers ondersteunen automatisch dit protocol. Indien u dus gebruik maakt van Internet Explorer (v11), Microsoft Edge, Firefox (v34 of hoger), Chrome (v33 of hoger) of Safari (v7 en hoger), zal de foutmelding mogelijks te wijten zijn aan een tijdelijk netwerkprobleem. Probeer in dit geval later nogmaals of contacteer de helpdesk van het register indien het probleem niet verholpen is.

Indien u nog met een oudere versie van bovenstaande browsers werkt, dient u een meer recente versie van uw webbrowser te installeren of uw IT dienst te contacteren voor verdere ondersteuning.

Af en toe kan het gebeuren dat het register onbeschikbaar is omwille van onderhoud of andere technische redenen. De Europese Commissie zal deze onbeschikbaarheden zo goed mogelijk op voorhand trachten mee te delen. Wij zullen deze berichten van de EC dan ook overnemen op de home pagina van deze website. Het is echter niet uitgesloten dat EU Login of het register zelf voor een korte tijd onbeschikbaar zijn. Deze nood-updates of technische problemen zullen normaal gezien vrij snel opgelost worden. In dergelijke gevallen volstaat het dus om u even later nogmaals te proberen aanmelden.

Indien u vertrouwd bent met RSS feeds kunt u zich rechtstreeks inschrijven op de RSS feed ETS Regulatory Updates van de Europese Commissie om onmiddellijk op de hoogte te zijn van eventuele onbeschikbaarheden van het register: http://ec.europa.eu/clima/rss/news_regulatory_en.xml.

U kunt uw persoonlijk EU Login-wachtwoord opnieuw instellen via de EU Login-website https://webgate.ec.europa.eu/cas/ door op de link "Wachtwoord vergeten?" te klikken in het aanmeldingsscherm (onder het veld "Wachtwoord").

Nadat u uw EU Login-emailadres gecontroleerd hebt en nadat u de controlekarakters op het scherm ingevoerd hebt, klikt u op de knop "WACHTWOORD AANVRAGEN". Vervolgens zult u via email een link toegestuurd krijgen naar een EU Login-webpagina waar u een nieuw wachtwoord kunt instellen.

In het geval dat u uw emailadres gewijzigd hebt en dat uw nieuwe emailadres nog niet in EU Login geregistreerd is, zal de email met de link voor een nieuw wachtwoord naar uw oude emailadres verstuurd worden. Indien u niet langer toegang tot uw oude emailadres hebt, belt u best de helpdesk van het register op het nummer +32 (0) 524 95 44.
Indien u uw GSM verloren hebt, of indien deze gestolen werd, moet u onmiddellijk alle GSM-nummers van uw EU Login-gebruiker verwijderen!

Om een nieuw GSM-nummer aan EU Login toe te voegen, gaat u rechtstreeks naar de EU Login-website https://webgate.ec.europa.eu/cas/ en meldt u zich aan met uw EU Login-gebruikersnaam en met uw persoonlijk EU Login-wachtwoord. Klik op "Mijn account" in het menu rechtsboven en kies voor "Mijn mobiele telefoonnummers". Kies eindelijk voor "Mobiel nummer toevoegen" en volg de instructies op het scherm...

Het verwijderen van één of meerdere GSM-nummers in EU Login gebeurt analoog. Na het aanmelden op EU Login kiest u in het menu "Mijn account" voor "Mijn mobiele telefoonnummers" en vervolgens "Mobiel nummer wissen" ofwel kiest u in het menu "Mijn account" voor "STOP! Al mijn apparaten en e-ID verwijderen (NOODGEVAL)" indien u geen toegang meer hebt tot uw oude EU Login-GSM-nummer(s) - dit heeft geen invloed op uw e-ID kaart.

Indien u reeds één of meerdere GSM-nummers in EU Login ingevoerd heeft, moet u elk nieuw GSM-nummer bevestigen met behulp van een SMS-code die naar één van uw oude GSM-nummers naar keuze gestuurd zal worden.
Indien u geen toegang meer heeft tot één van uw andere EU Login-GSM-nummers, zult u eerst alle bestaande GSM-nummers in EU Login moeten verwijderen vooraleer u een nieuw EU Login-GSM-nummer kunt toevoegen.

Het register accepteert slechts één enkel GSM-nummer voor het aanmelden. Om een nieuw EU Login-GSM-nummer te activeren, moet u dus een aanvraag tot wijziging van uw GSM-nummer in het register ingeven. Dit kunt u doen door u met uw nieuwe EU Login-GSM-nummer in het register aan te melden. U krijgt vervolgens een keuzescherm met de mogelijkheid dit nieuwe GSM-nummer te gebruiken voor het aanmelden in het register. Nadat u dit bevestigd hebt, zal de registeradministrateur u een formulier doorsturen dat u moet ondertekenen en per fax (of aangetekend schrijven) terugsturen naar de registeradministrateur.

  • Indien u uw EU Login-gebruikersnaam en -wachtwoord nog kent, is er geen probleem om zelf uw EU Login-emailadres te wijzigen. Ga naar de EU Login-website (https://webgate.ec.europa.eu/cas/) en meld u aan met uw EU Login-gebruikersnaam en -wachtwoord. Klik op "Mijn account" in het menu rechtsboven en kies voor "Mijn persoonsgegevens wijzigen". U heeft hier de mogelijkheid om uw EU Login-emailadres te wijzigen.
    Nadat u de wijziging van uw EU Login-emailadres ingevoerd heeft, zult u op het nieuwe EU Login-emailadres een email ontvangen (afkomstig van automated-notifications@nomail.ec.europa.eu). Deze email bevat een link om uw nieuwe EU Login-emailadres te bevestigen. Door het klikken op deze link, kunt u dan ook de wijziging van het EU Login-emailadres bevestigen (er is geen verdere bevestiging nodig). Op uw oude EU Login-emailadres zult u vervolgens een email ontvangen die u op de hoogte stelt van de wijziging van het EU Login-emailadres.
    Er is momenteel geen volledige link tussen de persoonsgegevens in EU Login en deze in het register. Elke wijziging van EU Login-emailadres moet bijgevolg ook in het register doorgevoerd worden (zie hiertoe ook Beheer van gebruikers & rekeningen).
  • Indien u uw EU Login-wachtwoord vergeten bent en u hebt geen toegang meer tot uw oude mailadres, bel u best de helpdesk van het register op het nummer +32 (0) 524 95 44.

Uw EU Login-gebruiker wordt automatisch geblokkeerd gedurende 15 minuten wanneer er te veel aanmeldingspogingen waren met een onjuist wachtwoord.

Indien u deze onjuiste wachtwoorden zelf niet ingegeven hebt, kan het zijn dat iemand uw wachtwoord probeert te raden of dat een andere gebruiker zijn gebruikersnaam verkeerd ingevoerd heeft (en dus foutief uw gebruikersnaam gebruikte). Contacteer in dit geval onmiddellijk telefonisch de helpdesk op het nummer +32 (0) 524 95 44!